Tuesday, April 24, 2007

Incompetenta Optinova

Coco (la subscriu Clara si Irina) vorbeste de incompetenta sistemului medical din Romania. La ea, discutia porneste de la anticonceptionalele care se prescriu la noi dupa ureche, de la cele mai ilustre clinici pana la cabinetele de planificare familiala pentru elevi, studenti si alte categorii sociale oropsite. Eu in prezent ma pregatesc sa dau in judecata
Optinova! Si cu riscul de a fi catalogata drepta "aia desteapta care vine din America sa ne invete ea pe noi", chiar o voi face! Dupa cum unii din voi stiti, prin luna ianuarie mi-am facut aparitia in public cu o mandrete de pereche de ochi albastri, "bluer than the bluer skies and deeper than the deepest seas" (compliment via Andreea/Kreti).[***]

Respectivele lentile de contact (concomitent optice si cosmetice) fusesera achizitionate de la Optinova, cea mai veche si mai titrata optica din Romania. Pentru ca rareori prinde copilul pe acasa, mama a decis in ianuarie sa imi satisfaca micutul capriciu de a avea ochi albastri, asa ca mi-a platit consultatia cu "specialistul" Optinova, lentilele de contact (care mi s-au dat pentru 3 luni, desi ma indoiesc ca trebuiau purtate mai mult de o luna), si solutiile de curatare. Total: circa 9 milioane (lei vechi), daca mai tin minte bine.

Trecand cele trei luni de ochi albastri ca azurul, am vrut sa imi cumpar lentile noi din State, unde cateva seturi valabile pentru un an (in acelasi timp optice si cosmetice) m-ar costa cca 130 de dolari/ an, adica aproximativ de 4 ori mai putin decat in Romania. Cand sa ma duc sa imi comand lentilele... surpriza. Aveam nevoie de reteta din Romania. Sun-o pe mama, trimite-o pe mama la Optinova, roaga-i sa imi trimita copii dupa "documentele" ramase la ei (nu numai ca nu imi dadusera fisa/ reteta, dar nu imi dadusera nici cutiile in care venisera lentilele, cutii de pe care as fi putut afla caracteristicile lentilelor), si tot asa.

To cut a long story short, se pare ca marii specialisti ai Optinova mi-au prescris lentile de contact dupa ce au facut numai un consult pentru ochelari, pe o fisa care nu are valabilitate internationala, desi obligatia (conform, se pare, unor acorduri internationale) este sa elibereze o reteta (format universal), valabila timp de un an, oriunde in lume. Confruntati cu o samanta de scandal, si-au cerut scuze si au inceput sa o dea cotita... "cum ca, vedeti, s-a schimbat doctorul... cel vechi nu a lasat decat hartiile astea [total lipsite de valoare medicala, si fara date de contact pe ele], dar eu AS INTUI ca acestea sunt caracteristicile lentilei... stiti, asa sunt la toata lumea" [opinie rostita de una bucata doctor oftalmolog]. Caci se pare ca in Romania daca moare/ dispare doctorul, automat mor toti pacientii, intrucat de memorie/ arhiva institutionala nu s-a auzit. Din cate banuiesc, smecheria era sa ma faca sa vin tot la Optinova pentru urmatoarea pereche de lentile, unde iarasi sa mi se prescrie ceva "dupa ureche", cu cel mai profesionist zambet de customer care pe buze.

Concluzionand, in momentul de fata le-am scris o scrisorica amenintatoare si ma pregatesc sa vorbesc cu cei de la Protectia Consumatorului, apoi cu un avocat. Am vorbit intre timp cu medici oftalmologi ai New York University si cu administratorul clinicii de oftalmologie de la NYU (care mi-a explicat greselile juridice comise de "expertii" romani).

Ca si cu politica romaneasca, mi se pare ca si in servicii trebuie ca la un moment dat sa se impuna niste standarde de calitate. Un consumator platitor merita mult mai mult decat primeste in prezent in Romania, unde "merge si-asa!" (Sper ca nu pentru prea multa vreme...)

PS: Cutiutele sunt variatiuni amuzante pe tema "eterna si plictisitoare cutie pt lentile de contact" :)

35 comments:

Penny said...

Din pacate situatia cu Optinova pare minora fata de altele... oameni operati prost si care raman cu sechele, boli nediagnosticate la timp (boli grave), psihiatri care prescriu antidepresive dintr-o singura sedinta, cardiologi care dau pumni de medicamente doar de dragul de a-ti da ceva, asistente care nu stiu sa-ti regleze perfuzia, chirurgi care nu au acul potrivit pt anestezic.

Chiar a fost o chestie "amuzanta" in presa acum cateva saptamani parca... cativa reporteri de la antana 1 au facut un ceai care sa fie identic cu urina. Au umplut eprubete cu ceaiul si le-au distribuit pe la o gramada de clinici (private si de stat) si spitale pentru analize de urina (zicand normal ca e pipi in eprubete). Analizele au iesit in principiu bune, unii descoperind usoare dereglari. Nimeni nu a descoperit ca nu era de fapt urina, ci ceai. Cum e posibil? (si aici chiar nu cred ca a facut antena 1 vreo magarie).

Clara said...

Si subiectul pica la fix pentru mine, pentru ca in urma cu 5 minutele m-am intors acasa cu prima pereche de lentile de contact (eu le-am luat fara culoare)ca-s mai ieftine. Adevarul este ca deja am cladit o legatura stransa cu doctorul, caruia i-am adus in ultima saptamana vreo 4 noi paciente (ma ocup cu interpretarea in germana). In fine, pe mine ma costa perechea pentru o luna 22 euro (pt ca am si cilindru, deci e mai scump). Iar solutia de curatat si cutiuta vin separat - inca 4 euro. Ideea e ca mi-a dat un card universal valabil cu dipotriile (ca sa nu fac consult de fiecare data cand vreau o pereche noua), mi-a facut vreo 3 teste pe computer inainte sa imi prescrie si nu m-a lasat sa iau mai multe perechi inainte sa vad cum ma simt cu prima pt ca riscul de a fi alergic la asa ceva e foarte ridicat. Deci, pentru ochi fara mari probleme, perechea e 12 euro in germania pe o luna. Si apropos, Corina si sanse foarte mari sa iti acopere asigurarea medicala totul daca ti-au crescut dioptriile de cand esti in state si daca renunti la lentilele cosmetice.

Corina said...

@penny... da, iti dai seama ca - daca doamne pazeste - pateam ceva mai rau, nu mai imi ardea mie de din astea acum. si cu antidepresivele... am mai auzit povestea. un prieten roman care invata in SUA s-a dus la doctor in Romania ca ii era rau de avion, si in 2 minute i s-a presris Zanax... asa.. lejer, de vara. oricum, mi se pare in continuare ca toti oamenii incompetenti din sistem trebuie trasi la raspundere pt neglijenta, malpraxis si alte cele.

@clara... da, imi imaginez cum ar fi trebuit sa decurga o consultatie "pe bune"; ma duc pe 4 aici la un consult complet care ma costa 10 dolari, ca restul acopera asigurarea... dar lentilele sunt alta poveste si pentru un consult trebuie sa platesc 75... in state nu prea functioneaza statul bunastare pe asigurari de sanatate, chiar daca asigurarea pe care o am e din cele mai bune. si in continuare raman la ideea ca ii voi face pe nemernici sa plateasca! mwahahaha!

carmen said...

mi-am facut ochelari cu lentile sferice, anti-reflex, heliomat etc la OPTINOVA, de curand.
In laterala vad in ceatza, au stat 30 de zile in garantie si mi i-au returnat cu raspunsul ca " corespund retetei". La alte controale pe care le-am facut ochelarilor azi, mi s-a confirmat faptul ca au cilindru pe laterala.
Am fost la protectia consumatorului, dar ei nu prea au ce face, daca Optinova i-a cercetat.

Ce pot face? sunt dispusa sa actionez in justitie. Astept sfaturi

Caremn

avocat said...

1. a da in judecata pt malpraxis e cvasi-imposibil in romania - asadar, corina, poti sa nu-ti mai irosesti timp si bani pt asta;
2. optinova sunt fix americani, nu romani, si atat modul de lucru cat si asa-numitele raspunsuri-tip sunt preluate obligatoriu prin contract.
3. firma asta, lucrand pe franciza, sufera de alta boala - nu toate sunt la fel - la unele dintre magazine sunbt medici buni si servicii excelente, la altele e jale, asa cum povestiti voi; de pilda, sotia mea poarta de mult timp lentile de contact, totul este ok daca ignori incapatanarea lor de a incerca sa-ti vanda lentile de o luna - sunt mult mai scumpe - iar medicul a fost ok si foarte aplicat, in sensul in care consultul a durat o ora si jumatate.
4. una peste alta, la o alta optinova, unui prieten i-au pus diagnostic de dioptrie -3, cand omul avea de fapt minus 6,5.
5. acuma insa oamenii s-au dotat cu o retea de clinici de oftalmologie, de buna calitate, si treaba s-a mai indreptat.

Anonymous said...

ar fi frumos daca i-ai da in judecata :)

cine stie, poate se va schimba ceva desi cam greu la noi .

Anonymous said...

buna,si eu am fost la optinova de curand pt a mi cumpara 2 perechi de ochelari (pt 1 pereche si lentile)in mall vitan.in fine, cunoasteti probabil si voi oferta '1+1=1'.am intrebat la ce produse se aplica oferta si mi-au aratat ceva ochelari pe care nu cred ca ii dorea nimeni( eu m-am interesat pt silhouette).deci oferta nu se aplika la okelari mei (care impreuna cu lentilele costau 24 mil- din pacate oamenii nu au vrut sa mi faca nicio reducere). noroc avand( desi atunci nu eram de aceeasi parare) nu am avut banii la mine. revin peste o sapt- nu ami sunt okelarii. caut in alta parte. la optinova pe victoriei. totul era perfect ;lentilele erau mai ieftine cu 4 mil, aveau o gama mia variata...insa am cumparat o pereche si eram cu sora mea pt care era a 2-a pereche( si aici era oferta '1+1=1').dupa ce sora mea a platit, am intrebat din curiozitate (si aici) la care ochelari de aplica oferta...si mi-au spus ca la acesti...pe care tocmai ii inregistrase....ai mei erau 8 mil ,ai ei 6 si oferta era daca se cumapra o pereche in val >7 mil,atunci primesti una cu 1 ron (care nu trebuie sa depaseasca 6 mil). ce sa spun ca mi-a venit sa ma impusc cand mi-a spus.nu mai puteam face nimik.banii erau retrasi din cont...in concluzie am pierdut 6 mil!!!!
si eu m-am gandit sa le fac reclamatie alora de la vitan in special deoarece nu aplica oferta....cat despre acestia de la victoriei...nu pot sa mai zic nimik!:(

Anonymous said...

a doua pereche de ochelari nu trebuie sa depaseasca 7 milioane...ai fost ori pacalita ori vanzatorii nu au inteles conditiile ofertei. Oricum ar fi trebuit sa afiseze conditiile ofertei pentru a evita astfel de situatii. Poate tu ai fi inteles mult mai bine decat ei...:)

Anonymous said...

Oferta 1+1=1 are urmatoarele conditii:
a) la ochelarii de vedere, faci o comanda de ochelari si primesti o rama de vedere gratuita, dar cu conditia ca rama gratuita sa nu depaseasca valoarea ramei platite sau sa fie egala ca pret; trebuie sa faci comanda de lentile si pe acea rama gratuita; rama gratuita sa nu depaseasca 7 mil; practic, faci comanda de 2 perechi de vedere, si platesti doar o rama si doua perechi de lentile - orama este gratuita.

b) ochelari de soare- platesti o rama integral, iar pe-a doua platesti 1 leu cu conditia sa fie mai ieftina, dar sa nu depaseasca 7 milioane. Simplu

Asta e oferta.

Anonymous said...

Optinova dar in Deva
O nebunie, mi-am dat comanda de lentile, au venit am dus ramele mele si am asteptat o saptamana pana sa imi vina ochelarii. Trece saptamana, merg la ei ....o lentila era crapata ...finutz dar era CRAPATA, dau innapoi ochelarii mai astept o saptamana si cateva zile, ma suna merg iar la Optinova sa iau ochelarii ii pun pe nas...plec de la ei ajung la munca.....se crapa lentila....nebunie...ma intorc, le pun in brate ochelarii mai astept o saptamana si 3 zile.....acum ma deranjeaza cand ii pun pe ochi!Inclin sa cred ca nu sunt lentilele bune!! Simt ca turbez de ciuda!
Lipsa totala de profesionalism si de ...orice!

Aurelian said...

Bun... daca Optinova nu este o solutie sigura pentru achizitionarea lentilelor de contact , cine dp piata romaneasca poate sa garanteze si sa recomande astfel de lucruri fara sa te trezesti cu surprize neplacute .../?
Nu de alta dar tokmai ma gendesc sa-mi iau si eu si am sa iau 3 modele doar color fara dioptrie , sper sa nu-mi afecteze ochiul daca port mai multe genuri de lentile .

Anonymous said...

voi chiar nu aveti ce face...?!
te-as pune la cratita cu tot cu ochii (pardon lentilele) tai albastrii
ce sa'ti povestesc...de la fundul vacii ai plecat in state...maine poimaine iti dai in judecata parintii ca nu te-au facut cu ochii albastrii

Anonymous said...

Ai dreptate cu Optinova , faptul ca este o firma mare cu bani multi si cu japca pe fata nu inseamna ca nu trebuie sa isi asume responsabilitatile ( ceea ce nu o vor face niciodata ) iar avocatii lor platiti bine din banii nostri or sa aiba grija sa castige cazul . Oricum merita sa incerci . Eu mi-am montat niste lentile pe ramele mele la ei . Dupa o perioada vin sa imi mai indoaie putin toarta caci imi alunecau ( la ambele ) . In fine imi indoaie tortile dar dupa ce i-am luat bucuroasa ca i-a aranjat nu m-am uitat foarte atenta la ei . A doua zi observ ca mi-au strambat rama si lentila era iesita . Ma intorc la ei , cu vorba buna le arat ce au facut ( binenteles ca nu era vina lor , Duhul Sfant facuse asta ! ) , a doua zi vin dupa ei imi pusesera lentila la loc dar in schimb mi-au crapat rama ( si cum norocul ma urmareste peste tot binenteles ca nu am mai gasit rama ca asta !!!:))). Binenteles ca m-am certat cu ei si in final am ramas si ..... si cu banii luati , ca doar suntem in Romania si vb lui Mircea Badea : " Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!" . Asa ca daca ai nevoie de inca o semnatura la petitie ....cu cea mai mare placere !

Anonymous said...

an si luna de gratie august 2008.
mi-e mi s-a parut super oferta 1+1. atat de faina ca am luat...2. si nu m-am tepuit la rame ci la lentile.
pe larg.
merg cu mama in mall vitan, ea isi alege o rama, eu pe cealalta (cea gratis). le lasam la montat, intr-o saptamana sunt gata. ai mei sunt in regula (ii port si acum fara probleme), dar rama ochelarilor mamei era zgariata (vizibil). evident, problema la montaj.alta similara nu mai au(ce surpriza), asa ca dupa 2 saptamani reusesc sa merg din nou cu mama (care vine din provincie)sa isi aleaga rama la schimb. alege - si daca tot s-a mai deplasat o data pana in bucur3sti, mai alegem un set de rama...asteapta alte 2 saptamani, ochelarii cu rama inlocuita sunt gata, cu lentilele reciclate. la nici 2 zile de utilizare, o lentila se matuieste iar alta cade (surubul ramei nu a fost bine strans) si se ciobeste. ce sa fac? reclamatie. solutionare pozitiva - se inlocuieste lentila matuita, dar cealalta nu - am in schimb optiunea de a o inlocui cu 30% discount...
oferta 1+1 numarul 2...tot mama mea isi alege ca pe una din rame sa isi puna lentile progresive heliomat cu antireflex (cele mai tari din catalog). saptamana trecuta i-am ridicat - ce credeti ca lipsea? heliomatul. acum trebuie sa o iau iar la pix, sa scriu fain frumos reclamatii, sa explic ca am platit ceva si am primit altceva, etc...
nu vreti sa deschidem un proces in comun?

Stoica said...

Optinova este cred cea mai neserioasa optica din romania. Am facut o comanda de lentile la ei pe 1 iulie si nici in ziua de azi nu leam vazut. ne duc cu zaharelul de la o zi la alta si daca le cer4i banii inapoi te pun sa astepti o luna si ceva. Dupa spuzele angajatilor lor. "Cum am putut sa stau doua luni o sa mai stau patru ca cine stie poate se trezesc la realitate si o sa onoreze si ei comanda." Sa nu platiti niciodata in avans ceva ca dupa aia va ajunge produsul intr- o jumatate de an poate.

Anonymous said...

n

Anonymous said...

e o firma mincinoasa am lucrat la ei acum mai mult timp si stiu toate ascunzisurile..lentile made in china..lentile contact expirate..si multe altele

Costel said...

Cei mai nenorociti,nesimtiti si hoti.Cumpara ochelri de la chineji cu 2-3 euro si nii vand noua cu cateva milioane spunand ca sunt de firma.Plus ca schimba termenele de garantie la lentilele de contact dupa care ni le vand noua.Am un prieten Dorian care lucreaza acolo si la o discutie cu el il intrebam ce sa imi cumpar si eu mai un.Nici macar el ca angajat nu mi-a recomandat ceva.Spunea ca toate sunt niste falsuri si ca de cateva ori chiar i-au prins vamesii cu facaturi si le-au confiscat marfa.Plus ca am auzit ca sunt "doctori" care nu au nici un studiu in domeniu.Pur si simplu sunt doar instruiti de cineva sa faca consultatiile.

Anonymous said...

Optinova din Deva, 15.11.2008,
Mi-am comandat ochelari cu lentile pt. lucrul la calculator, in urma consultului a rezultat ca nu am nevoie de ochelari de vedere, avand dioptrii o-o. In ziua mentionata mai sus ma prezint sa-i ridic, ii probez si observ ca vad prin ceata. In urma verificarii rezulta ca din greseala la ochiul stang au pus o lentila care avea dioptrie, desi nu aveam nevoie.
Am facut greseala de a da in avans 2 milioane. Am cerut sa mi se dea inapoi acesti bani, hotarata fiind sa renunt la serviciile lor incompetente. Mi s-a spus sa depun o cerere la directorul Optinova si ca in termen de 30 zile imi vor da un raspuns. Cand mi-am cerut banii
mi s-a spus ca nu se pot returna si ca mai gresesc si ei. Greseala lor pe mine m-ar fi costat lumina ochilor, avand in vedere ca nu am in momentul de fata nevoie de ochelari de vedere. Ce-mi sugerati sa fac? Cum pot iesi din aceasta situatie? Adresa mea de mail este cerna 29@yahoo.com.

Anonymous said...

am lucrat la optinova constanta timp de 2 ani.a fost cel mai mare cosmar al meu.pe langa faptul ca eram obligate sa spunem ca lentilele pt ochelari sunt productie proprie romano-americana cand ele defapt erau vai de ele (zgariate,patate,...erau made in china),trebuia sa recomandam lentilele de contact care erau normal pt o perioada de 3 luni purtare ocazionala,pt o perioada de 2 ani(va rog sa retineti OBLIGATE).in cei 2 ani cat am lucrat la ei nu am vazut o data o reclamatie solutionata si inapoiati oamenilor banii.va rog sa ma credeti ca ne era pur si simplu rusine(mila)sa la spunem oamenilor ca nu li se solutioneaza in favoarea lor reclamatia desi stiam f clar ca acei oameni au dreptate.asa ca va rog frumos si omeneste sa nu tipati la angajati caci nu au nici o vina,..sunt oameni simpli care au nevoie de niste banuti sa isi creasca copiii sau sa isi plateasca facultatea.
multumesc lui Dumnezeu ca am scapat de acesti teroristi evrei si ca acum lucrez tot in optica pt niste oameni normali,raspunzatori.optinova nu va mai exsta pe piata romaneasca in urmatorul an si asta numai cu ajutorul nostru.sa nu ii mai lasam sa jefuiasca oamenii.

Anonymous said...

am lucrat la optinova constanta timp de 2 ani.a fost cel mai mare cosmar al meu.pe langa faptul ca eram obligate sa spunem ca lentilele pt ochelari sunt productie proprie romano-americana cand ele defapt erau vai de ele (zgariate,patate,...erau made in china),trebuia sa recomandam lentilele de contact care erau normal pt o perioada de 3 luni purtare ocazionala,pt o perioada de 2 ani,ca sa nu mai spun ca erau expirate de 1 an iar noi le stergeam cu spirt data de expirare(va rog sa retineti OBLIGATE).in cei 2 ani cat am lucrat la ei nu am vazut o data o reclamatie solutionata si inapoiati oamenilor banii.va rog sa ma credeti ca ne era pur si simplu rusine(mila)sa la spunem oamenilor ca nu li se solutioneaza in favoarea lor reclamatia desi stiam f clar ca acei oameni au dreptate.asa ca va rog frumos si omeneste sa nu tipati la angajati caci nu au nici o vina,..sunt oameni simpli care au nevoie de niste banuti sa isi creasca copiii sau sa isi plateasca facultatea.
multumesc lui Dumnezeu ca am scapat de acesti teroristi evrei si ca acum lucrez tot in optica pt niste oameni normali,raspunzatori.optinova nu va mai exista pe piata romaneasca in urmatorul an si asta numai cu ajutorul nostru.sa nu ii mai lasam sa ne jefuiasca.

Anonymous said...

Nu stiu cum dupa atat de mult timp lumea se mai mira de Optinova.Am avut si eu "ocazia" sa lucrez cu ei si pot sa spun cu dpdv al pacintului si al clientului in cele din urma , esti mai sigur de serviciile celei mai mici optici de cartier cu medic rezident la consultatii decat la ei .Promoveaza produse de proasta calitate, depasite (mai ales la lentile de contact), s odata intrat la ei ai 90% sanse sa pleci cu ochelari chiar daca nu ai nevoie de ei.

Anonymous said...

Sa nu uit!! Pe langa Optinova mai sunt unii acum de care sa va feriti ca de dracu Se cheama Ideal optic dar nu sant deloc ideal Grija mareee

dea said...

Eu chiar nu mai inteleg nimic!!!! Exista vreo optica sigura in Romania asta??? Eu am trecut printr-o chestie similara. Mi-am facut control la un doctor la Locic Optik, dupa care pe reteta lui, am comandat din acelasi loc lentile de contact colorate cu dioptrii(am miopie)de la Bausch&Lomb. Mi s-a spus ca sunt pentru 3 luni. Totul bine si frumos, nu m-au deranjat nu am patit nimic timp de 3 luni de zile, dupa care mi-am mai comandat o pereche pe aceeasi reteta tot de la ei si surpriza:de cand le-am pus prima data, una dintre ele ma jena cumplit in asa hal ca si dupa ce le-am dat jos m-a durut ochiul timp de 2 zile. Am inceput sa ma informez pentru ca mi-am dat seama ca ceva este in neregula( nu cu ochiul meu ci cu lentilele) si am dat peste alta surpriza: nu am vazut pe nicaieri sa existe lentile de contact (nici de la aceasta firma nici de la alta)cu dioptrii si colorate cu purtare 3 luni de zile!! Desigur ca eu m-am dus la Locic Optica sa aflu ce se intampla, era de asteptat ca nu ei aveau sa fie de vina ci ochiul meu! Am fost uimita insa, dupa ce mi s-a facut control, din nou de catre acelasi medic, sa aflu ca lentila este mai mare decat diametrul ochiului meu ( iata cata incompetenta poate zace in oftalmologi)si ca "acum a reactionat ochiul meu la lentila"!!! Pai cum sa nu reactioneze bietul ochi din moment ce lentila era mai mare decat trebuia si efectiv imi juca??!!!Apoi dupa vreo 5 minute in care s-a mirat continuu si spunea ca nu intelege, doctorul, ajunge la concluzia ca eu am diametrul foarte mic si ca nu stie daca exista lentile de contact potrivite dimensiunii mele( asta dupa ce, repet am purtat timp de 3 luni de zile o pereche de lentile luate pe reteta lui care nu mi-au creat nici un disconfort, si in plus imi stateau perfect pe ochi). Acum intrebarea mea este: stie cineva vreo optica in care sa lucreze DOCTORI, iar lentilele sa nu fie toate chinezarismele si prostiile din lume, sau este neaparata nevoie sa ajung prin alte tari ca sa scap de bataia asta de joc?

Anonymous said...

Am lucrat s eu la OPTINOVA aveti grija feritiva cat puteti de aceasta firma , sant cei mai nenorociti oameni pe care i-am intalnit vreodata , bataie de joc, aclo oamenii sant calcati in picioare, nu exista respect, li se vorbeste murdar,ca si cum ar fi ultimii sclavi, pt. o ora invoire trebuie sa stai sa poti vorbi cu MARELE BLOND dupa rogram cateva ore bune, are cativa acoliti care stau cu limba in ureche,are lux cand intri, dar stti cu e "afara e vopsit gardul inauntru leopardul"se cumpara rechizite de cea mai proasta calitate si pt. alea trebuie aprobare, mai rau ca la puscarie camere de luat vederi peste tot si carduri de acces si la wc."toata lmea il fura "dar de fapt el fura sufera de sindromul "oamenii fac rau mai special ROMANUL"

Anonymous said...

Luandu-ma dupa sfaturile unei prietene, am ajuns si eu la Optinova pentru consultatie & ochelari de vedere. Dupa o multime de bani dati acolo si in alta parte dupa aceea, concluzia a fost ca ochelarii de la Optinova au fost prescrisi foarte gresit. Din ce vad pe net, se pare ca toata lumea a avut probleme cu firma asta ( in afara de prietena aceea care mi-a recomandat :| ). Totusi, acum fiind aprilie 2009, Optinova inca functioneaza nederanjata de nemultumirile clientilor si la fel de prost. A reusit cineva sa rezolve cu ANPC-ul sau prin alte mijloace? Ce putem face sa ne recuperam banii sau macar sa-i impiedicam pe altii sa se loveasca de aceleasi probleme pe care le-am avut noi?

Aici se pare ca e un caz fericit:
http://www.evz.ro/index.php?zone=articole&task=detalii-articol&item=838056&page=CAZURI-REZOLVATE-PRIN-EVZ-Usi-puse-prompt-ochelari-achitati&current_date=2009-03-18

Andreea said...

Optinova cea mai mare teapa de pe piata de optica din Romania,cei mai josnici patronii care ar face moarte de om si pentru 100 ron noi .Nu stiu ce a fost in capul meu cand am acceptat sa lucrez pentru acesti evrei .Povestea ar fi cam asa:dupa aplicarea mea la anuntul lor de pe e-JOBS, am fost sunata si m am prezentat la un interviu ,erau mai multe fete printre care unele putin ingrijorate de numeroasele plangerii citite pe forumuri la adresa companiei,eu dupa multiplele interviuri la care fusesem in mijlocul acestei crize economice imi fusese lene sa-i mai caut pe net ,m am dus la plesneala,asa ca nu stiam cam nimic de ei cred.Am fost intervievata de directorul Optinova ,dupa discutia noastra nu s-au stabilit prea multe mie neconvenindu-mi salariu,functia etc,el incercand din rasputeri sa ma convinga si concluzionand cu "hai sa ne mai gandim"si stabilirea unui al doilea interviu pentru urmatoarea saptamana cu rugamintea de a-mi aduce actele pentru angajare.Intre timp am verificat si eu Optinova pe net si am vazut toate grozaviile scrise de clientii tepuiti si restu da'asa e pana nu vezi tu pe pielea ta nu crezi mai ales ca eu lucrasem inainte in cadrul unei alte companii internationale de optical retail,care in privinta capitalului,produselor,imaginii per-ansamblu al shop_ului,si seriozitatii brandu-lui cu magazine in intreaga lume s-ar putea pisa la propriu pe Optinova oricand,dar in naivitatea mea credeam ca orice firma de optical network care se respecta isi respecta angajatii si clientii.Huge mistake!!!!!anyway la al doilea interviu am negociat salariul meu la 400 euro net si functia de assistant manager provizoriu pana la deschiderea peste cateva luni a noului magazin in care urma sa fiu shop manager,conditia mea pentru a incepe lucru in compania lor,conditie acceptata de director,care m-a incurajat pe parcursul interviului promitandu-mi cartii de vizita cu viitoarea mea functie,aratandu-mi pozele ultimului magazin Optinova deschis in provincie,aratandu-mi planul urmatorului magazin din Bucuresti pe care eu ar fi urmat sa-l conduc,lasandu-mi mie alegerea magazinului in care urma sa lucrez mentionand ca il intereseaza doar sa invat pentru a fi in stare sa deschid peste cateva luni noul magazin promitandu-mi in functie de performante un post superior la office pe viitor. Dupa interviul din care am iesit mai entuziasmata decat intrasem am fost prezentata la o parte din personalul de la birouri:juristi ,doctorii,IT department ,and others ,as the manager of the next shop,lucru care m-a facut sa cred ca dracu nu poate fi atat de negru,nici la ora asta nu inteleg gestul acesta avand in vedere continuitatea.Primul semnal de alarma ar fi trebuit sa-l trag la intalnirea imediata cu ''inspectoarea ''lor in resurse umane careia trebuia sa-i las actele pentru angajare si care la auzul functiei ce urma s-o ocup a inceput sa caute nelinistita CV-ul meu pe care se facusera insemnariile cu salariu si postul,si sa verifice cu grija copia dupa diploma mea in vederea veridicitatii studilor mele.Foarte afectata si vizibil indignata incepu sa-mi explice ca denumirea de assistant manager nu mai exista in Cor asta dupa ce a verificat printr-un telefon la director ca nu mint in privinta functiei pe care trebuie s-o ocup,telefon dat la insistentele mele care traiam un sentiment de genul:this cannot be happening to me.A continuat prin a-mi propune tot felul de denumiri de posturi mult inferioare celei alese de mine,lucru care m-a facut sa ridic tonul spunand ca nu am de gand sa accept nimic altceva decat negociasem ,terminand prin a-mi cauta singura prin carte de COR, existenta pe masa, validitatea postului lucru pe care nu il mai putu nega dupa confruntare negru pe alb al codului acestui job.Acest lucru fiind lamurit urma problema salariului deoarece pe Cv-ul meu de la primul interviu aparea negociata o suma mai mica ,la capatul rabdarii am insistat din nou sa fie dat un alt telefon la director pentru a confirma spusele mele,se lamuri si lucru acest mi se calcula salariu in lei dupa un curs luat la misto de doamna care facu singura aprecierea fara sa verifice realitatea pe monitorul pe care-l avea in fata asta dupa ce-mi recunoscu ca ea habar n-are de valoarea euro dar isi dadu cu parerea.In timpul acesta in fata mea se intocmea contractul dar lucru care puse punct acestui lucru si ma lasa muta de uimire a fost siguranta doamnei ca acela e salariul meu brut si nu net obosita de nevoia atator explicatii pe care nu le-ntelegeam am cerut sa fie dat un nou telefon la director,lucru care mi-a fost refuzat pe motiv ca e deja o ora tarzie pentru intocmirea contractului si oricum ar fi mai bine ca acesta a fie semnat mai intai de domnul director.Nu am contestat acest lucru intreband doar cand ar fi bine sa vin sa-l semnez,mi se explica ca dansa va intra curand in concediu dar ca ''in 3 saptamanii o rezolvam noi''.Mi sa parut destul de ciudat acest lucru gandindu-ma la anteriorul meu job la care am semnat contractul dupa 5 zile si alte interviuri la care am fost(dar le-am refuzat oferta)la care angajatorii se aratasera interesatii sa semnam contractul si inainte de inceperea propriu -zisa a activitatii mele.Mentionez faptul ca am stabilit inceperea contractului cu data primei zile in care urma sa-mi incep munca pentru Optinova fara existenta vreunei perioade de proba,contract pe termen nelimitat,full-time,8 ore cu 1 ora pauza.Trebuie sa amintesc ca directorul imi aduse la cunostiinta existenta sotiei lui care se ocupa de trainingul angajatilor,magazine and stuff dar care la aceea vreme era plecata din tara.Ca s-o scurtez am sa spun ca am inceput cu entuziasm munca la noul meu job dandu-mi toata silinta sa acumulez toate cunostiintele necesare in cel mai scurt timp pentru a-mi putea demonstra eficienta.Avantul meu era bazat exclusiv pe promisiunile facut de director acelea ca in curand imi voi vedea visul cu ochii ,acela de a fi managerul intr-o companie multinationala de optical retail,lucru pentru care muncisem atat intr-o companie anterioara in promisiunile careia din nou crezusem doar pentru ca in final ele sa dispara aproape fara explicatie,doar traim in Romania.Revenind la Optinova alt motiv in afara de postul de shop manager nu aveam sa lucrez la ei deoarece din prima zi am remarcat lipsa oricarei notiuni de Customer Service la angajatii,(daca nici eu nu ma pricep care am facut training pe CS si Management in Middle East si am tinut la randul meu training altor viitor managerii din fosta companie..........),o marfa mai veche si mai urata nu mai vazusem,la preturi exorbitante,sales bazate pe minciuni,dezinformarea clientului(asta apropo de lentilele de contact aveti mare grija cele anuale au valabilit 1 an de zile,cele lunare 3luni fara a depasi 30 de purtari)jecmanirea clientului,tiganeala pe fata,nici o varba de garantie,inexistenta posibilitatii de retur,ce sa mai zis de refund(in cazul posibilelor manufacturing defects,missing crystals)Atentie!!!!!!!Toti Ochelarii DE SOARE OPTINOVA AU LENTILELE ZGARIATE ,ACEST LUCRU AFECTEAZA VEDEREA:1 NU CUMPARATI SUNGLASSES DE LA EI FARA A VERIFICA FOARTE BINE LENTILELE,2AU OBLIGATIA SA DEA LA OCHELARII DE SOARE NOTA INFORMATIVA PRIVIND PROPIETATIILE LENTILEI(FILTRU SI CATEGORIA LENTILEI)3 MAJORITATEA OCHELARILOR TREBUI SA AIBA CASE SI CARPA DE STERS,4 INTREBATI DE GARANTIE.Pentru orice nereguli cu privire la cele mentionate mai sus chematii cu cea mai mare incredere OPC , amenziile vor fi pe masura daca nu vor da spaga sa scape.5 PICA CRISTALELE DE LA SWAROVSKI SI CE BRANDURI CU CRISTALE ADEVARATE MAI AU ATATA TIMP CAT SUNT IN GARANTIE(REPET E OBLIGATORIE GERANTIA)VENITI CU PRODUSUL SI DACA NU VA OFERA RETURUL PRODUSULUI CU UNUL IDENTIC NOU SAU UN ALTUL CERUT DE D-VOASTRA FELL FREE TO CALL OPC.DIN PACATE NU AM LUCRAT SUFICIENT TIMP LA EI PENTRU A DESCOPERI DACA MARFA E AUTENTICA DAR E POSIBIL CA EA SA FIE MADE IN CHINA.AVETI GRIJA!!!!!!!!!Un mare semn de intrebare e acela ca marfa vine doar la depozit adica angajatii nu primesc in magazin actele cu privire la locul importarii si restu, E FOARTE POSIBIL CA EA SA FIE ADUSA DIN CHINA.Oricum planuiam ca in magazinul pe care urma sa-l conduc sa nu existe angajat de-al meu care sa nu fie capabil sa ofere CUSTOMER SERVICE la cel mai inalt nivel,sa aduc in discutie problemele legate de marfa, retur,si totodata sa le solutionez,sa elimin total minciuna si dezinformarea clientului cel putin in magzinul meu pentru care in naivitatea mea dadeam vina pe angajatii si nu pe patronii OPTINOVA care de fapt isi instruiesc oamenii in acest sens.Ca s-o citez pe KERRY SIMOR directoarea OPTINOVA "IT DOESN'T MATTER THAT U SELL BUT HOW MUCH U SELL, WITH ANY COSTS" Adica acest cu orice scop include am inteles din primele zile:minciuna,pacalirea,dezinformarea clientului,o metoda proprie de a vinde EXTEM DE AGRESIVA(pentru a intelege ce spun vizitati OPTINOVA Splaiul Unirii,de langa tribunal acolo sa va fereasca Dumnezeu sa fiti client si sa cereti sa probati marfa spunand ca nu veti cumpara chiar atunci ,ca sigur nu o sa mai aveti ocazia de a incerca prea multe perechi,veti fi informati de personal asupra promotiilor si lentilelor pe un ton taios,autoritar , agresiv,care nu accepta vreo contrazicere nici macar daca doriti sa faceti comanda,pentru binele dumneavoastra sa fie cat mai scumpa,sa evitati sa nu acceptaTi vreun produs oferit de ei daca nu doriti sa fiti apostrofati,luati in deradere. Revenind la teapa pe care mi-am luat-o cu ei am lucrat trei saptamanii fara a dori cineva sa semneze vreun contract cu mine,mi se spunea la telefon ca doamna de la HR e inca in concediu,ca nu e graba,ca e bine sa astept venirea in tara a doamnei SIMOR pe care inca nu o cunoscusem.Anyway aceasta vine si incep lucru in magazinul din Splai sub atenta ei supraveghere,din momentul in care ma cunoaste imi reproseaza pe un ton ridicat existenta in continuare a CV-ului meu pe Best Jobs(she had been checking on me no ideea why)se baga in viata mea iar eu nici macar nu semnasem vreun contract cu ei.Am ramas speechless mi-a dat de inteles ca v-a trebui sa -mi scot imediat CV-ul de pe orice site de recrutare daca vreau sa raman la ei si a incheiat conversatia.Puteam citi pe fata ei dispretul si ura fata de mine ascunse sub vesnica-i masca de politete,si superioritatea-i afectata .Nu am putut intelege de ce.In continuare a cautat orice pretex de a-mi aduce reprosuri chiar a ma jigni indirect,lucram un program de 10 ore pe zi PAUZA a fost de la inceput INEXISTENTA,nu puteam sa merg nici pana la toaleta fara a mi se spune ca a intebat unde sunt,ce sa mai zic de pauza de masa ,am intrebat de contract mi s-a spus ca il voi semna dupa plecarea ei din tara.In tot acest timp vedeam altii tinerii cate 4-5pe zi venind la interviu,credeti-ma nu aveau nevoie de atata personal iar noul magazin se deschidea peste 5 luni .Peste cateva zile am purtat o discutie serioasa cu ea(pe care trebuia s-o am din momentul in care m-a cunoscut si anceput sa tipe la mine in legatura cu CV de pe net)Din discutie m-a lamuri ca nu poate fi vorba de postul de shop manager,contractul pe care eu il negociasem nu era valabil si ca ma aflu intr-o perioada de proba la sfarsitul careia va decide daca voi fi angajata,nu si-a putut ascunde bucuria cand i-am spus ca in aceste conditii nu am de ce sa mai imi continui activitatea la ei,si F IMPORTANT cand am intrebat de banii mi-a spus CA NU VOI PRIMI NIMIC DEOARECE ACEEA E O PERIOADA DE PROBA IN CARE EU TREBUIE SA INVAT SI CARE NU se plateste.Ulterior am aflat de la o alta fata angajata recent ca a intampinat aceleasi probleme cu "INSPECTOAREA" lor in HR (ca postu nu exista in COR,hai sa punem altceva in loc,hai ca am concediu lasam pe altadata semnarea contractului).Pe scurt in afara de jegmanirea clientilor si marfa lor de DOI BANI evreii de la OPTINOVA angajeaza om dupa om la un interval de 2-3 saptamani fara contract,in regim de sclavie cu ore suplimentare cu tot ,dupa care il fac sa plece sau il dau afara fara A PLATII OAMENILOR VREUN BAN.OPTINOVA- TEAPA DE TEAPA!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

La cate lucruri am ajuns sa citesc pe net despre Optinova, cred ca o sa fac un site anti Optinova. Macar bine ca blogul asta e atat de vizitat incat apare primul in google.ro la cautarea cuvantului Optinova.
Oricum indemnul meu e sa luptati pentru drepturile voastre, sa nu-i lasati sa isi bata joc de voi!

PoisoN said...

A aparut un nou blog despre subiectul acesta -> http://ochelarii.wordpress.com/ , un blog despre unde sa ne facem si unde sa nu ne facem ochelari sau consultatii oftalmologice. Contine numai experiente personale, nu facem reclama sau antireclama nimanui. Ne propunem doar sa ajutam la informare. Speram sa ne vizitati.

Anonymous said...

dragilor voi ati avut experiente f proaste cu ochelarii, din pacate,
eu impreuna cu alte colegi am avut experienta neplacuta si care ne-a traumatizat cu personalul din firma
am auzit ca au actionat intr-un fel, si in sfarsit marea familie Optinova e pe tusa acuma se odihneste iar marele blond cred ca-si numara dolarii si euro care i-au mai ramas.nu e bine sa te bucuri de raul altuia dar asa ii trebuie ca si el se bucura si radea de toti angajatii,
se inchidea in spate in birou si se uita pe camere la fetele din depozit si ii barfea pe toti iar noi cu probleme de rezolvat stateam si asteptam sa ne deschida usa sa ne semneze niste acte
ne facea prosti si ne arunca hartiile pe jos, tipa si urla la noi.
doamne bine ca am plecat de acolo si parca inca mai simt teama aia

Anonymous said...

si eu sunt un Stan Patitul.Nesimtire si bataie de joc pe banii clientilor, sa nu mai spun cat sunt de mincinosi. Marfa de proasta calitate si personal prost calificat.As putea sa scriu un roman despre nesimtirea lor pe banii mei...feriti va de ei....

Florentina said...

Buna Ziua.Intradevar aveti mare dreptate.TEAPA TEPELOR.Indolnti, nesimtiti pana si doamna Cosoveanu Madalina de la juridic are un vocabular si ton inadecvat.Zici ca e firma ei.De o luna de zile astept lentilele de contact.Am facut si reclamatie la OPC dar cred ca au pile.Nu iti dau nici bon fiscal pentru suma pe care o dai avans.Cred ca motto-ul firmei este:minciuna,pacalirea,dezinformarea clientului.Dar nu o sa ma las batuta.Am scris la firma Boch and Lomb din SUA si o sa scriu si la celelalte din Europa sa stie si ei cu cine colaboreaza si ca di cauza lor Boch and lomb pierde multi clienti.

Anonymous said...

Buna ziua. Situatia mea e similara cu a celor care au postat aici, in sensul ca mi-am comandat lentile de contact in data de 21 mai, spunandu-mi-se ca termenul de livrare este de maxim 2 saptamani. Si astazi am sunat la ei, raspunsul e acelasi...nu se stie cand le vor primi. Citind ce s-a scris pe aici imi dau seama ca o reclamatie nu va rezolva nimic. I-as ruga pe cei care au lucrat acolo sa ne spuna , macar cu aproximatie, daca stiu, cam cat am mai avea de asteptat, nu de alta, dar sa nu mai sunam ca fraierii si sa primim acelasi raspuns.

Anonymous said...

Buna ziua. Situatia mea e similara cu a celor care au postat aici, in sensul ca mi-am comandat lentile de contact in data de 21 mai, spunandu-mi-se ca termenul de livrare este de maxim 2 saptamani. Si astazi am sunat la ei, raspunsul e acelasi...nu se stie cand le vor primi. Citind ce s-a scris pe aici imi dau seama ca o reclamatie nu va rezolva nimic. I-as ruga pe cei care au lucrat acolo sa ne spuna , macar cu aproximatie, daca stiu, cam cat am mai avea de asteptat, nu de alta, dar sa nu mai sunam ca fraierii si sa primim acelasi raspuns.

Anonymous said...

Din pacate, pe langa calitatea proasta oferita - serviciile lasa cu mult de dorit. Incredibil cat de incompetenta lume lucreaza pentru astfel de magazine! Si ce e mai grav e ca, de obicei "vanzatorul" e chiar "responsabilul" de franciza. Rusine asa zisei angajate a chiosculetului numit Optinova din Deva. Mai bine stateai acasa si crosetai snururile acelea pe care le numesti "lantisoare"...

Locations of visitors to this page http://rpc.technorati.com/rpc/ping